PROIECTAREA DIDACTICĂ
Etape:
1. Crearea Contextului adecvat: asigurarea resurselor informaţionale, a materialelor-suport, a instrumentelor necesare construcţiei, precizarea obiectivelor si a sarcinilor, a organizării, a metodologiei, a modurilor de relaţionare, a dificultăţilor şi restricţiilor, a criteriilor si modurilor de evaluare, reactualizarea cunoştinţelor anterioare, evidenţierea aşteptărilor,
2. Realizarea Explorării directe, a prelucrării primare a materialelor disponibile, în mod individual, în raport cu datele contextului precizat, după reactualizarea experienţei procedurale anterioare şi aplicarea metodelor de cunoaştere ştiinţifică, cu sprijin, cu conştientizarea restricţiilor şi obstacolelor,
3. Colaborarea în perechi sau în grup mic şi apoi la nivelul clasei, pentru analiza critică şi comparativă a rezultatelor proprii, dezbaterea, negocierea, stabilirea unor sensuri comune în temă, comunicarea rezultatelor generalizate, corectarea erorilor,
4. Elaborarea în sinteză, în mod propriu, a rezolvării sarcinii date, pentru evidenţierea nivelului de înţelegere, a schelelor folosite în cunoaştere, a modului de structurare mentală, sub forma unor produse construct: schiţe, desene, eseuri, rezolvări, programe, grafice, modele, compuneri, aparate, tabele s.a.
5. Formularea de Reflecţii personale, ca încheiere a construcţiei cunoaşterii temei, cu raportarea la criteriile date a realizării obiectivelor cognitive şi metodologice, teoretice şi practice, cu evidenţierea erorilor şi propunerea de soluţii de corectare, a valorii contextului si a climatului asigurat,
6. Evaluarea sumativă, echilibrată a nivelului cunoştinţelor, capacităţilor, abilităţilor, competenţelor, atitudinilor, cu valorificarea evaluărilor parţiale, cu precizarea deschiderilor de dezvoltare, cu aprecierea nivelului atins al metacogniţiei.
Comentarii
Trimiteți un comentariu