Treceți la conținutul principal

Despre mentor şi discipol

În sinuosul proces al formării ca dascăl, fiecare dintre noi se raportează, mai devreme sau mai târziu, conştient sau inconştient, la cel mai bun, respectiv la cel mai neinspirat profesor pe care l-a avut. Acest model – autentic sau fals – acţionează asupra resorturilor motivaţionale, generând fie greşeli, fie alegeri profitabile pentru o carieră ce se vrea împlinită. Cert este că „discipolul” trebuie să conştientizeze existenţa acestui reper şi să acţioneze în sensul promovării lui creative, respectiv al inhibării critice.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

     ”Evaluarea și notarea elevilor”    Evaluarea este o noţiune generică şi frecventă, fiind folosită cu multiple semnificaţii în diverse domenii. Cuvântul “a evalua”  îndrumă spre multe alte cuvinte cu un rost asemănător: a estima, a aprecia, a judeca, a măsura, a examina, a considera, a constata, a cântări,  a nota, a observa, a valida (sau invalida), a valoriza (sau devaloriza), a expertiza. Cu cât o îndeletnicire este mai complexă şi se urmăreşte atingerea unor scopuri, a unor obiective, cu atât sunt mai necesare acţiunile de evaluare. Evaluarea în învăţământul primar stă la baza modelarii şcolarului, a direcţionării acestuia spre atingerea scopurilor propuse şi este mai mult decât o acţiune sau un procedeu, este o operaţie complexă, un tot unitar format din intervenţii, acţiuni, atitudini, stări afective care conduc spre identificarea unor aspecte variate: a) conţinuturile şi obiectivele ce trebuie evaluate; b) care este menirea şi d...